سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرنسس زیبایی

تحلیل و رسیدگی به مشکلات نوجوانان و جوانان

توصیه هایی قبل از بارداری برای داشتن فرزند ایده آل

1-    بهتر است هر خانمی قبل از بارداری از نظر وضعیت بهداشتی- تغذیه ای مورد ارزیابی قرار گیرد و اگر دچار غلبه خلطی باشد، پاکسازی شود و اگر سوء تغذیه دارد اصلاح شود، زیرا سلامت مادر و تغذیه صحیح بیشترین اثر را روی سلامت جنین دارد.
2-    برای بارداری پاییز بدترین فصل می باشد و تقریبا از 15 اسفند تا اواخر ماه اول بهار بهترین زمان برای بارداری می باشد.
3-     در طب سنتی محدودیتی برای سن مادر نیست، بهترین سن مادر برای بارداری از 17 تا 37 سالگی می باشد.
4-     تغذیه سالم داشته باشید و از نمک دریا دوری نکنید و موارد ذکر شده درزمینه های آب، نمک، روغن و ظروف را باید رعایت نمایید.
5-    همه غذاهایتان باید به اعتدال باشد. خیلی ادویه ها را استفاده نکنید و هر چه می خورید به تعدیل بخورید.
6-    در زمان بارداری (حتی غیر بارداری) سعی کنید سرخ کردنی نخورید. مرغهای بازار را نخورند. پختی خیلی مفید است، کباب پخته شده روی ذغال و همچنین عسل خیلی مفید است، اگر عسل پخته باشد خیلی بهتر است مانند مربا و داخل کمپوت و یا داخل غذا (مثلاً اگر در قیمه هم یک قاشق عسل ریخته شود، مزه اش را عوض نمی کند ولی می تواند یک دوای بسیار مفیدی باشد در زمان بارداری)
7-    بهتر است زنان باردار تعداد دفعات تغذیه خود را زیاد کنند، اما در هر مرتبه شکم خود را پر نکنند، زیرا به روده ها فشاری علاوه بر فشار رحم وارد کرده و باعث افزایش یبوست می شود.
8-    فعالیت برای حاملگی زیان آور نیست، اما باید در این دوران از انجام کارهای سنگین و جابجا کردن وسایل پرهیز نمود. خانم باردار نباید خود را خسته کند و در فواصل کار روزانه لازم است مدتی استراحت کند.
9-    زنان باردار باید توجه کنند که به پشت خوابیدن به علت چسبیدن رحم به ستون فقرات موجب وارد آمدن فشار به بند ناف شده و ممکن است باعث پاره شدن آن گردد. برای جابجا شدن هنگام خواب باید ابتدا نشسته و بعد به سمت دیگری که می خواهند، بخوابند و از غلتیدن بپرهیزند، زیرا موجب پیچیدن بند ناف به دور جنین خواهد شد.
10-    پرهیز از غم و اندوه در تمام دوران بارداری خصوصا در زیر یک و نیم ماه و بالای هشت ماه باید مورد توجه باشد زیرا دیده شده که بیشتر کودکان مبتلا به امراض روحی بیماری خود را از مادرشان به ارث برده اند.
11-    در دوران حاملگی معمولاً اجابت مزاج نامنظم و یبوست ایجاد می شود. لذا خانم باردار باید از مایعات کافی و سوپهای چرب استفاده نماید. حرکت و فعالیت نیز در بهبود وضع اجابت مزاج موثر است. در تمام دوران بارداری، باید شکم نرم بوده و از یبوست جلوگیری شود.
خوردن انجیر، آلو و روغن زیتون موجب لینت مزاج می شود. همچنین خانم باردارمی تواند یک قاشق چایخوری خاکشیر را در یک لیوان آب جوشیده ولرم ریخته با کمی عسل روزی یک الی دو بار از این نوشیدنی استفاده کند.
در صورتی که با دستورات معمول اجابت مزاج به راحتی صورت نگیرد می توان گلبرگ گل سرخ خشک شده را شب در گلاب قرار داده و صبح آنرا ساییده با نبات شیرین کرده، مقدار 10 گرم از آن را ناشتا میل کند و یا اینکه از تازه آن استفاده کند که نیاز به خیساندن نیست. مصرف این ترکیب بدون آزار و اذیت موجب لینت مزاج می شود.
در استفاده از مواد ملین این نکته باید مورد توجه باشد که زن باردار دچار اسهال نشود زیرا برایش مضر شود.
12-       براساس تحقیقات صورت گرفته در دنیا، مصرف قرصهای ویتامینی در زمان بارداری باعث عقب ماندگی ذهنی یا
mr(mental Retardation) نوزادان می شوند و بسته به نسبت میزان استفاده از این قرصها، میزان این بیماری نیز در فرزندان کم و زیاد خواهد بود.
13-     مصرف قرص آهن در زمان بارداری باعث ایجاد بیش فعالی در کودکان می گردد. این بیش فعالی را محترمانه گفتند تا این بیماری کم رنگ جلوه کند و کسی که فرزندش دچار آن بیماری است، فکر کند بچه اش نسبت به دیگران برتر است، بلکه این طور نیست.
این گونه بچه ها قابل کنترل نیستند و تا زمانی که نوزاد هستند، دائم گریه می کند و فریاد می زند و اذیت می کند و مزاحم پدر، مادر و خانواده می شوند و وقتی راه افتادند چه از لحاظ کلامی و چه از نظر فیزیکی، شروع به تخریب کردن این و آن و وسایل می کنند و حرکات ناهمگون انجام می دهند و به نوعی بچه نیمچه خل می شوند که از علت های مهم آن مصرف قرص آهن در دوران بارداری است.
بعد ازتولد نیز مصرف قطره های آهن برای کودکان باعث سیاه شدن دندانها می گرددو به کبد لطمه می زند و در سنین بالاتر مصرف دائم آن، فرد را مستعد آلزایمر میکند.
برای رفع کمبود آهن در دوران بارداری، نوعی آب آهن تاب تغلیظ شده تولید و در مطب عرضه شده است که سنتی است و به طور کامل کمبود آهن را جبران می کند. البته همه خانمها باید از حسوم استفاده کنند (که از عطاریهای مورد تایید قابل تهیه می باشد)، کفگیر حسوم را داخل قابلمه می گذارید تا درحین پخت غذا، باعث آزاد سازی آهن در غذا می گردد و کمبود مختصر آهن را جبران می نماید.
14-    برای این که بچه ها هنگام تولد زردی نداشته باشند باید مادر در دوران بارداری از غذاهای خیلی گرم استفاده نکند (البته خیلی هم خنک نخورد) و بعد از تولد نوزاد نیز اگر علائم آغازین زردی در نوزاد بوجود آمد، باید پشت گوش نوزاد را حجامت کرد)
15-     جهت داشتن فرزندی آرام، زیبا و خوش اخلاق میوه به، سیب و انار میل کنید و دستورات قرآنی مورد اشاره در کتاب ریحانه بهشتی (فرزند صالح) تالیف خانم سیما میخبر را نیز رعایت کنید.
16-     نزدیکی کردن در دوران حاملگی مجاز است، فقط در ماه های آخر باید با احتیاط انجام دهید تا دچار مشکل نشوید.
17-    در صورتیکه امکان زایمان طبیعی وجود دارد، به هیچ وجه، عمل سزارین توصیه نمی شود، چرا که سزارین غیر از آنکه عوارض یک عمل جراحی را دارد (از جمله اینکه هر بی هوشی عمومی هفت سال از عمر فرد کم می کند) در سلامتی نوزاد نیز تاثیر منفی دارد و بر اساس تحقیقات علمی انجام یافته:
-     میزان دفع خون از بدن مادر در حالت سزارین بیش از دو الی سه برابر حالت زایمان طبیعی می باشد.
-     رحم در زایمان طبیعی سریعتر جمع می شود و به شکل اولیه اش برمی گردد و در نتیجه شکم مادر نیز زودتر جمع و کوچک می شود.
-    مادرانی که زایمان طبیعی انجام می دهند شیردهی بهتری خواهند داشت.
-    به لحاظ روانی مادرانی که زایمان طبیعی انجام می دهند تعلقات عاطفی قوی تری نسبت به بچه شان دارند.
18-  برای تسهیل در زایمان نیز یک هفته مانده به زایمان باید روغن کنجد و خود کنجد را زیاد میل کنید و دم کرده گل گاوزبان و آویشن را نیز زیاد بخورید. آویشن در دوران بارداری زیاد خورده نشود فقط در هفته آخر مجاز می باشد.
ضمناً بهتر است روغن کنجد در ماه اول بارداری نیز مصرف نشود، چرا که با توجه به شایع بودن سقط در بین خانمهای امروزی و اینکه روغن کنجد مدّر حیض است، مصرف آن می تواند در ماه اول بارداری که قرار جنین محکم نیست، باعث سقط جنین گردد.
19-    برای جلوگیری از تنگی نفس، شبها سر و گردنتان را مقداری بالاتر از بدنتان قرار دهید و سعی کنید به پهلوی چپتان بخوابید.
20-    وجود اخلاط بد در بدن و معده مادر باعث ایجاد حالت تهوع ایشان می گردد، در نتیجه اگر فردی قبل از بارداری اخلاط  بد را از بدنش دفع کرده باشد در دوران بارداری دچار حالت تهوع غیر متعارف نخواهد شد.
لازم به ذکر است حالت تهوع و استفراغ در حد معمول در بارداری خوب است، چرا که به دفع اخلاط بد کمک می کند ولی اگر خانمی بیش از حد دچار حالت تهوع و استفراغ های دوران بارداری شد که باعث مشکل  گردید، باید درمان شود.
معمولاً مادران بعد از بیدار شدن از خواب وقتی از جای خود بر می خیزند اخلاط بد در بدنشان به حرکت در می آید و باعث حالت تهوع آنان می گردد که جهت پیشگیری از چنین حالتی، توصیه می گردد بعد از بیدار شدن، درجا قبل از بلند شدن کامل از جای خود، مقداری آب انار (که بدون دانه و ترش و شیرین باشد) میل نمایند. همچنین می توان مقداری نان را نیز در آب انار تلیت کنند. بعد از میل کردن آب انار به آرامی قدری بنشینند و سپس از جای خود برخیزند.
21-    اشتها به مواد غیر غذایی ( فساد شهوت- پیکا ) به علت تجمع خلط ناصالح در معده و چسبیدن به  پرزهای آن است که جهت رفع آن موارد ذیل توصیه می شود:
-    مویز دانه گرفته و کشمش مفید است.
-    خوردن پسته بریان کرده ( بو داده ) که کمی نمک داشته باشد.
-    تناول نشاسته بریان کرده
-    استخوان بچه کبوتر یا جوجه مرغ خانگی را بریان کرده بمکد و آب آنرا فرو برد که این دستور اشتهای به گل را از بین می برد.

22-    برای درمان خونریزی اوایل دوران بارداری شیره انگور و مویز زیاد بخورید و از بوهای تند مخصوصاً ادکلن ها و عطرها اجتناب کنید و حرکات سنگین و شدید انجام ندهید.
23-    درد لگنی خفیف و غیر حاد در این دوران طبیعی است چرا که بار سنگینی توسط مادر حمل می شود که تمام سیستم بدنش را تحت تاثیر قرار داده است.
24-     رفلاکس هم در بارداری خیلی شایع است. جهت پیشگیری از رفلاکس توصیه می شود انار را به شکل آب لمبو شده در آورید و آنرا داخل فویل آلومینیمی پیچیده و در فر بگذارید تا پخته شود، سپس آب و دانه ها و پوست داخلی انار را میل نمایید، به را نیز می توانید داخل فویل آلومینیمی پیچیده و در فر بگذارید تا پخته شود که خوردن آن نیز مفید است که به آنها انار و به مشوی می گویند.
ضمناً می توان شربت زنجبیل و عسل را نیز گاهی اوقات بخورید. کلاً در دوران بارداری غذا را با حجم کم ولی دفعات زیادتر بخورید. رفلاکس باعث می شود اسید معده وارد دهان شود و دندانها خراب شوند لذا شبها دندانهای خود را عسل اندود نمایید.
25-     برای رفع ترک های ناشی از بارداری که بر روی پوست ایجاد می گردد، باید بعد از زایمان مراقبت نمایید و از روغنهای خوب میل کنید. ترکها را با روغن کنجد چرب کنید و شکمتان را ببندید.

26- برای جلوگیری از بزرگی شکم بعد از زایمان، مصرف روغن خوب، بستن شکم (البته نه خیلی محکم)، گذاشتن اتوی داغ از روی لباس بر روی شکم و چرب کردن شکم با روغن زیتون توصیه می گردد.



پنج شنبه 90 بهمن 6

مدیر وبلاگ : دکتر دنیا نکوهش[45]
نویسندگان وبلاگ :
مقصر (@)[0]


وبلاگ پرنسس زیبایی برای آن دسته که می خواهند زیبا باشند البته این وبلاگ مخصوص نوجوانان و نوجوانان زیبای ایرانی می باشد -زیبایی رویا نیست بلکه یک حقیقیت است را رسیدن به حقیقت تلاش برای دست یافتن به آن حقیقت می باشد این شعار وب سایت پرنسس زیبایی می باشد و برای تحقق آن (زیبایی) تلاش می کنیم با ما همراه باشید ایده ای نو در زیبایی شما داریم
p.zibaei@yahoo.com

منوی اصلی

صفحه ی نخست
ایمیل مدیر
پروفایل مدیر

موضوعات

لینک دوستان

عاشق آسمونی
عاشقان
اگه باحالی بیاتو
قلم
...من هم یک روز بچه بودم
(( همیشه با تو ))
((( لــبــخــنــد قـــلـــم (((
همنشین
دل نوشته ها
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
جمله های طلایی و مطالب گوناگون
عشق سرخ من
نگاهی به اسم او
مطالب خواندنی
موعود هادی
فریادی به وسعت تمام سکوت هایم...
سکوت خیس
*پرواز روح*
آدینه های سرخ
چم مهر
افطار
سروده های مذهبی منتظر
.::نهان خانه ی دل::.
بی عشق!!!
پرواز تا یکی شدن
شاعرانه
مکتب قرآن و عترت
★رنگـــین کمـــون★
صندلی داغ پارسی بلاگ
سیب خیال
مهر بر لب زده
پژواک
****شهرستان بجنورد****
شب و تنهایی عشق
rose red
آقاشیر
زبان انگلیسی راهنمایی
سروش دل
آوای قلبها...
امام مهدی (عج)
کلبه عشق
یادداشتها و برداشتها
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
جاده خاطره ها
پرنده مهاجر
.: شهر عشق :.
بوی سیب
جاده مه گرفته
طریق یار
پاتوق دوستان
دلشکسته روزگار
همه چیز
شهدایاران حقیقی مهدی
ستاره سهیل

اصل 110، اصل ولایت فقیه (ولایت نیوز)
گلبرگ
روستای زیارتی وسیاحتی آبینه(آبنیه)باخرز
«نجوای شبانه»
شبستان
►▌ علوم و معارف اسلامی ▌ ◄
برادران شهید هاشمی
یامهدی
من الغریب الی الحبیب
نور
توشه آخرت
سرسپرده
جوک و داستان های خنده دار و طنز عکس های خنده دار، شعر خنده دار
راه فضیلت
مادر
نامه ای در راه عشق
ثقلین
جوان امروزی
نه/ دی/ هشتاد و هشت
محبت
مطالب جدیدوخفن اونجوری18+|جدید93|جدیداونجوری
بشکاف
سالار نیوز خسروشهر
نگاه نو
یک نفس عمیــــــــــق
این نجوای شبانه من است
asheghe tanha
به سوی پرتگاه -- اینجا آخرالزمان
سرود عرش
رویابین
نجوای عاشقانه
دهکده ی عکس
طلبه های ونوسی
نوری چایی_بیجار
هیئت
هر چی تو بخوای
پرواز تا اوج
باصری
نوستالوژی دل ....
من و افکارم
روستای چاهک
دانلود و نقد کتاب
y divouneh
چشم انتظار
ناجی
شقایق
و خدایی که در این نزدیکیست
عدالت جویان نسل بیدار
در حسرت شهادت
اخبار دنیای عشق
متالورژی_دانلود فایل برای دانشجویان متالورژی
بازار مجازی سایت تجارت الکترونیک من
خورجین عشق
کوله پشتــــــــــ///ـــــــــــی
مذهبی-سیاسی-فرهنگی
صدای آشنا و دل امیدوار
در پناه آسمون
بر و بچه های ارزشی
فاو.سرزمین رهایی
دختر تنها
زازران
Sea of Love
یا غیاث المستغیثین - روز های آبی من
فقط خدا
مذهب عشق
گروه فرهنگی اهل البیت(علیهم السلام) دستگرد برخوار
در جستجوی حکمت
گنجینه
پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان
حفاظ
اسکی روی نور
عشق یعنی زندگی
زازران همراه اخر
روان شناسی کودک
آسمان آبی
شش گوشه
ترانه
آرامش ابدی
قلب ِ اروند
درد دلای سبیکه ودوستاش
ناگفته های آبجی کوچیکه
زازران
برای خودم
عاشق دلباخته
پری دریایی
حیاتی تازه
عشق من
ارتش سرخ مهدی(عج)
ESPERANCE
هامون و تفتان
صبح دیگری در راه است ....
شب مهتابی
جوانان بیجار
Hovel Love
صدفم همیشه با من بمان
رویاهای یک معلم
زیباترین خنده در غروب یک روز پاییزی
یک مشت آفتاب
با ولایت تا شهادت به امید ظهور
فرشته سیاهپوش
دولت جاویدیافت هرکه نکونام زیست
.: زاطی گرافیک :.
کشکول
لبخند خدا
فقط برای تو
دلنوشته های من
پنجره ای رو به خاطرات...
خاطرات من
فریاد بی صدا
انا مجنون الحسین
پله پله تا خدا
سرزمین انتظار
شمیم انتظار
غسالخانه
روبان اصفهانی(اموزش رایگان قدم به قدم هنرهای دستی باعکس)
مریم
جهان نامرئی جن
..::مقالات روز-ترفند-اس ام اس::..
تسنیم
mled.parsiblog.com......for you
باران بی امان
آزادی افکار
هنری
حرفهای دوست داشتنی
این راه بی نهایت
آهای یه نفر تو این جزیره تنهاست
امام خامنه ای
مطالب متفرقه
وبلاگ رسمی فاطیما بهارمست
پاتوق
عاشقان ولایت
...محض یار مهربانم
روانشناسی _ مطالب جالب
شرکت نمین فیلتر
nafas
به تماشا سوگند و به آغاز ،‏کلام ...
.: بادکنک سبز :.
. . . آنگه که دلم لرزید
راه آسمان کجاست؟
دوست بدار*سخت بکوش *عاشق بمان *جوان بمیر
به نام خدا
افکارسادات افغانستان
کبوترانه
وبلاگ سید ابوالفضل احمدی بلخابی
صفاسیتی
دوکوهه
طوفان در پرانتز - نرم افزار
هسته ای
اجتماعی
مطالب جالب
آســــــمــونـــی بــاش
روانشناسی
ساحل
پاتوق
مقالات اختلالات رفتاری و روانی...
میعادگاه
عکس و بس
پژوهشگر جوان
آیه های دلتنگی
بی تاب
اردبیل شهری برای همه
.: حرف دل :.
مرد جوان
مریم خالدی از قم جمکران
یا امیر المؤمنین
گوی و میدان
سیب سرخ انتظار
آقا جون سلام
دل بارانی
نسیم شبنم
در فراق گل نرگس
اینجا چراغ قرمز ندارد
سایبان
زیبایی ها
مدیریت موفق
موقتاً بدون نام
باران
هتل دانلود
ممر خانم
طبیعت زیبایی بهشهر
من و یک نفر دیگر ...

معماری وشهر سازی
سوته دلان
دختری از جنس باران
دخترک کوچک تنها
زندگی!!!!!!
بحث آزاد
موعود پرواز نیلوفرعاشق

تمنا
رویای معین
دوست خدا
هله
ترنج
سوز و گداز
وروجک...
کوچولو
شادی(زمزمه های دلتنگی)
یکی مثل تو
گلدختر
وبلاگ شخصی رهبر بختیاری
علمی
بینا
می گویند دیوانه ایم
دوستت دارم
دختر غریب
یاداشت های یک مادر
به نام او
رنگارنگ
دهکده مجازی مشاوره و روان شناسی خانواده
پیچیدگی سکوت
فراغت
دچار
ice boys
مناطق عملیاتی جبهه جنوب
آخرین خبرها last news
شاعره
متولد ماه دی
فریاد بیصدا
دنیای امروز
پایگاه علامه بهلول گناباد
جهان تهی
ــــــــــ
اریا دانلود
مهندس پرنیان
دنیای شیرین وب
دنیای شیرین وب

مطالب اخیر

علت اصلی افزایش شهوت در دخترها و پسرها
هشدار جدی به خانواده ها ! فروپاشی مدرنیته
پاسخ جالب به یک پرسش درباره غیبت امام زمان (عج)
کم تر دروغ بگوییم تا زودتر پیشرفت کنیم - جالبه!
در زندگی زناشویی همسرم زیاد زخم زبان و طعنه می زند .چه کنم؟
عزت نفس را بهتر بشناسیم!
چهل حدیث زیبا در مورد ازدواج
زیبایی و سلامت ناخن ها
قوانین شونه کردن مو
آیا دوست دارید پرنسس زیبایی شوید؟
داروهای گیاهی راه ترک استمناء جوانان!
توصیه هایی قبل از بارداری برای داشتن فرزند ایده آل
زیارت یا سیاحت در حرم امام رضا؟ خاطره ای از مشهد مقدس
خودارضایی را با روش های علمی برای همیشه ترک کنید
تربیت جنسی فرزندتان را جدی بگیرید
[همه عناوین(41)][عناوین آرشیوشده]

آرشیو مطالب

اردیبهشت 1389

آمار وبلاگ

بازدید امروز: 0 نفر
بازدید دیروز: 26 نفر
بازدید کل: 839639 نفر

عضویت در خبرنامه

 

امکانات جانبی

 RSS 

For: Zibaei-Dr-Nekoohesh